Vyučující
|
-
Röhrich Alex, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" Externí komunikace není jen reklama a reklama není jediné kreativní komunikování. " Cílové skupiny externí komunikace a náležité nástroje - texty. " Tisková konference/kulatý stůl/pozvánky. " Tisková zpráva/tisková informace. " Fámy a fakta, otázky a odpovědi a fakta a čísla jako nástroje (nejen) krizové komunikace. " Interní komunikace její typy a její vztahy ke komunikaci externí. " Newsletter neboli bulletin jako celek. " Editorial/úvodní slovo bosse. " Komentář a poznámka. " Brožury - informační/odborná. " Leták. " Krizová komunikace. " Press Office. " Strategie externí komunikace, nástroje realizace - analýza případových studií. Povinná literatura: HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5. HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4. Doporučená literatura: ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Praha: LEDA, 2000. ISBN 80-85927-75-6. HORÁKOVÁ I., D. STEJSKALOVÁ a H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-85943-99-9. KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. Praha, Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. PRAVDOVÁ, M. McDonald´s - tak trochu jiná kultura. Praha, Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1178-3.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Demonstrace, Projektová výuka
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět přehledově seznamuje se základy externí komunikace s větším zaměřením na public relations a jeho disciplíny a nástroje. Studenti se seznamují se zásadami práce pracovníků v PR (in-haus i externích), s případovými studiemi a best practice v PR, ale i externí komunikaci obecně. Pokoušejí se o tvorbu textů užívaných převážně v PR a o přípravu komplexní komunikační strategie. Seznamují se s českou mediální scénou a etikou v médiích i PR.
Předmět přehledově seznamuje se základy marketingové komunikace s větším zaměřením na Public Relations a jeho disciplíny a nástroje. Studenti se seznamují se zásadami práce pracovníků v PR (in-haus i externích), s případovými studiemi a best practice v PR, ale i marketingové komunikaci obecně. Pokoušejí se o tvorbu reklamních textů a textů užívaných v PR a o přípravu komplexní komunikační strategie. Seznamují se s českou mediální scénou a etikou v médiích i PR.
|
Předpoklady
|
JAP
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast v semináři, průběžné sledování externí komunikace rozličných typů (v soukromé i veřejné sféře) a její vyhodnocování, písemná analýza úspěšné a neúspěšné reklamní nebo sociální kampaně, vypracování tiskové zprávy na libovolné téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Viz obsah předmětu.
-
Viz obsah předmětu.
|