Vyučující
|
-
Röhrich Alex, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky jsou věnovány těmto tematickým okruhům: " Základní pojmy - média, mediální komunikace. " Dějiny mediální komunikace. " Mediální instituce. Typy médií a mediálních textů. " Mediální technologie. Jazyk médií. " Mediální publikum. " Mediální reprezentace. Společenské působení médií. " Klasická a nová média. " Fake news. Občanská žurnalistika. Slow journalism. Povinná literatura: GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ. Nejlepší kniha o fake news dezinformacích a manipulacích!!! CPress, Brno 2018. ISBN 978-80-264-2249-5. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6. Doporučená literatura: BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média (2. přepracované vydání). Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6. McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Přeložila Hana LOUPOVÁ. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. REIFOVÁ, Irena et al. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-096-8. Studijní pomůcky: www.mediar.cz www.meidaguru.cz www.televizniweb.cz www.ceskatelevize.cz/porady/11030967025-newsroom-ct24/ www.louc.cz
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Projektová výuka
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s vybranými tématy mediálních studií, především s teoriemi vysvětlujícími fungování médií v současné společnosti, a uvádí je do některých rozšířených typů analýz mediálního diskursu, zvláště s ohledem na komunikaci marketingovou a žurnalistickou. Zabývá se některými současnými trendy v mediálních studiích. Nabyté poznatky by měly být využitelné například i v přemetu Kritická analýza diskursu.
Předmět seznamuje studenty s vybranými tématy mediálních studií, především s teoriemi vysvětlujícími fungování médií v současné společnosti, a uvádí je do některých rozšířených typů analýz mediálního diskursu, zvláště s ohledem na komunikaci marketingovou a žurnalistickou. Cílem je seznámit budoucí pedagogy s možností přístupu k médiím a zapojování těchto znalostí v hodinách českého jazyka, ale například i společenské nauky, případně mediální výchovy či dějepisu.
|
Předpoklady
|
JAP
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Zkouška formou testu, případně ústní zkoušky. Studium některých textů v angličtině a sledování vybraných podcastů a jejich znalost.
|
Doporučená literatura
|
-
Viz obsah předmětu.
-
Viz obsah předmětu.
|