Vyučující
|
-
Röhrich Alex, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se pomocí blokových přednášek snaží o představení případových studií, které postupně ukazují nástroje a prostředky ke komplexní komunikační strategii. Předmětem přednášek jsou korporátní strategie, produktové PR, krizová komunikace, synergie marketingu a PR atd. Jednotlivé přednášky provádějí různí odborníci z praxe, již se variují a připravují si obsah přednášek na základě skutečných projektů, které realizovali nebo realizují. Důraz se klade na interakci mezi odborníkem a studenty, jejímž cílem je co nejvíce obor přiblížit studentům, kteří by se pro něj rozhodovali po absolutoriu. Tematika přednášek: " Komplexní strategie PR projektu. " Media Relations jako hlavní metoda PR " Krizová komunikace v PR projektu. " Specifické oblasti PR - věda, lifestyl, korporátní PR. " Rozdíly v korporátním PR a PR pro nekomerční klienty, sociální PR, CSR. " Rile tiskového mluvčího v PR, inhaus, exhaus. " Event management, produkce, rozpočet, sponzoring. Doporučená literatura: BYSTROV, Vladimír a Miloš RŮŽIČKA. Firemní komunikace a řízení reputace. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4104-8. HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5. HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5022-4. CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012 ISBN 978-80-247-4234-2.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se pomocí blokových přednášek snaží o představení případových studií, které postupně ukazují nástroje a prostředky ke komplexní komunikační strategii. Předmětem přednášek jsou korporátní strategie, produktové PR, krizová komunikace, synergie marketingu a PR atd. Jednotlivé přednášky provádějí různí odborníci z praxe, již se variují a připravují si obsah přednášek na základě skutečných projektů, které realizovali nebo realizují. Důraz se klade na interakci mezi odborníkem a studenty, jejímž cílem je co nejvíce obor přiblížit studentům, kteří by se pro něj rozhodovali po absolutoriu.
Kurs je zaměřen dvěma směry. V první části jsou studenti vedeni k tvorbě a užití marketingových sdělení, zvláště textových; seznámí se se základními typy marketingových textů, jednotlivými fázemi jejich přípravy a tvorby, s některými užívanými postupy při jejich analýze, hodnocení a v jisté míře i kritice. V části druhé vede kurs studenty k tvorbě žurnalistických žánrů různého typu, s důrazem na žánry textové, a to zpravodajské i publicistické. V jisté míře se studenti obeznámí i s problematikou tvorby novin, časopisů a rozhlasových a televizních programů jako celku a s žurnalistikou v tzv. nových médiích.
|
Předpoklady
|
JAP
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Podmínkou k získání zápočtu je aktivní účast na blokových přednáškách a vypracování a PR strategie na předem zadané téma a její prezentace a obhajoba před publikem a oponentem z řad odborníků z praxe. Student nebo skupina musí obhájit "životaschopnost" zvolené strategie a její použitelnost v praxi.
|
Doporučená literatura
|
|