Vyučující
|
-
Vlček Tomáš, prof. PhDr. CSc.
-
Šenk Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Klasicismus 2. Francouzská revoluce, empír 3. Romantismus 4. Biedermeier 5. Realismus 6. Barbizonská škola 7. Wiliam Turner a John Constabel
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Představit umění doby 19. století v protikladech střetů polytechnické a technologické civilizace a v protikladech stylových tendencí klasicismu, romantismu, realismu, impresionismu, symbolismu, spolu se střety myšlenkvých modelů- racionalismu a iracionalismu. Kurz rozvíjí poznání umění o epoše historismů a nových modernistických tendencí, ve kterých se formovaly počátky moderní architektury, designu v souvislostech zásadních společenských změn a podob života.
Rozvinout schopnost reflexe a kontextuálního myšlení. Získat přehled o době vzniku moderního umění a architektury.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
Zápočet: esej, diskuse nad esejem
|
Doporučená literatura
|
-
Biedermeier. Umění a kultura v českých zemích 1814-1848. Praha, 2008.
-
Dějiny českého výtvarného umění, sv. IV.. Praha, 1998.
-
Boime, A. Art in an Age of Revolution, 1750-1800. The University of Chicago Press, 1987.
-
Eisenman, S.F. Nineteenth Century Art, A critical History. London, 1994.
-
Hofmann, W. Das Irdisshce Paraies, Motive und Ideen des 19. Jahrduhderts. München, 1974.
-
Prahl, R. Prag 1780 - 1830. Praha, 2000.
-
Rosenblum, R., Janson, H. Art of the nineteenth century. London, 1984.
|