Vyučující
|
-
Kindl Steffanová Marcela, MgA.
-
Kindl Zdeněk
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: Bod sylabu odpovídá týdennímu rozsahu výuky. 1. Využití počítačové grafiky v práci návrháře. Základy problematiky vektorové a bitmapové grafiky, výhody - nevýhody. Uplatnění ve vlastní tvorbě v oblasti výtvarné, technologické, obchodní a prezentační. 2.- 5. Princip práce v editoru Adobe Illustrator. Postupy, nástroje, využití programových možností systému RGB, CMYK, práce ve vektorových editorech, vektorizace rastrové předlohy. Teorie o barvě v počítačové grafice - souvislosti se vzorováním textilu a oděvní tvorby. 6. - 9. Využití nástrojů grafiky pro tvorbu a rozpracování vzorů, zpracování z pohledu omezení textilní technologií, uplatnění v prezentaci návrhů. 10. - 11. Semestrální úkol: Soubor návrhů na konkrétní téma pro potřeby návrháře, barevné varianty. 12. - 13. Semestrální úkol: Soubor návrhů na konkrétní téma, vizuální styl návrháře. 14. Prezentace semestrálních úkolů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět podává základy počítačové grafiky pro potřeby návrháře (textilního, oděvního aj.), možnost porozumění základním problémům. Schopnost použití grafických přístupů ve 2D grafice - vektorové a bitmapové. Základy práce pro zobrazování, modelování, tvorba koláží, práce s předlohou. Vektorový editor Adobe Illustrator.
V rámci předmětu student získá praktické zkušenosti z oboru.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Rozhovor
Zápočet: podmíněný předvedením stylu práce a splněním zadané semestrální práce.
|
Doporučená literatura
|
-
kol. autorů. Adobe Illustrator 10, Soft Press.
-
Loukreas, P., Weinmann, E. Adobe Illustrator CS, Computer Press.
|