Vyučující
|
-
Novák Aleš, Ing. arch. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1. Koncepce výuky, forma prezentace úkolů, zadání semestrálních témat. 2. - 4. Tvorba v ploše - reliéf. Hmota a prostor, geometrické a organické tvary, barva a tvar, materiál - kombinace materiálů (transparentní, strukturální atd.). Zadání téma úkolu. 5. - 7. Prostorová tvorba. Hmota a prostor, geometrické a organické tvary, barva a tvar, materiál - kombinace materiálů (transparentní, strukturální atd.). Zadání téma úkolu. 8. - 11. Prostorová tvorba - instalace. Hmota a prostor, geometrické a organické tvary, barva a tvar, materiál - kombinace materiálů (transparentní, strukturální atd.). Zadání téma úkolu. 12. - 13. Závěrečná instalace. 14. Rekapitulace zadaných úkolů, diskuze a hodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Skupinová konzultace, Individuální konzultace, Cvičení
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kompoziční řešení prostorových vztahů ve výtvarném vyjádření, řešení rytmické, prostorové, iluzivní, ideové atd. Vyváženost materiálových, barevných, tvarových a dalších prvků v prostoru.
Rozšíření výtvarného vzdělání o práci v jiném ateliéru.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, předložení a obhajoba semestrálních úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
AJVAZ, M., HAVEL, I. M., MITÁŠOVÁ, M. Prostor a jeho člověk. Praha: Vesmír, 2004. ISBN 80-85977-60-5.
-
BROZMAN, D. a kol. České ateliéry. Praha: ART, 2005, ISBN 80-239-5528-4.
-
REZEK, P. K teorii plastičnosti. Praha: Triáda, 2004. ISBN 80-86138-53-4.
-
VANČÁT, J. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě. Praha: Karolínum, 2010. ISBN 978-80-246-1625-4.
|