Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do historické problematiky; představení klíčových problémů filozofické antropologie 2. Co je na člověku speciálního? 3. Humanistická tradice a problém výchovy 4. Problém inteligence 5. Gardnerova koncepce vícečetných inteligencí 6. Motivace a hodnoty 7. Výchova, společnost a ideologie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Filosofie výchovy je seznámení posluchačů se zásadními moderními problémy výchovy a vzdělávání, a to zejména z široké perspektivy kognitivních věd.
Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Esej
konspekt v rozsahu minimálně 3 normostran z vybraného textu
|
Doporučená literatura
|
-
ERIKSON, Erik H. Dětství a společnost. Přeložil Jan VALEŠKA. Klasici. Praha: Portál, 2022. .
-
GARDNER Howard. Dimenze myšlení: teorie rozmanitých inteligencí. Vydání druhé. Praha: Portál, 2018. .
-
MASLOW, Abraham Harold. O psychologii bytí. Praha: Portál, 2014. .
-
ROGERS, Carl Ransom. Způsob bytí: klíčová témata humanistické psychologie z pohledu jejího zakladatele. Klasici. Praha: Portál, 2014. .
|