Vyučující
|
-
Hejsková Pavlína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Semináře: 1. Co je vlastně projekt? 2. Historie a současnost projektového vyučování ve světě. 3. Projektové vyučování v českém školství. 4. Dělení projektů podle různých kritérií. 5. Mezipředmětové vazby v projektové výuce. 6. Výhody a úskalí projektové výuky. 7. Jak naplánovat a realizovat projekt. 8. Prezentace projektu. 9. Jak hodnotit projekt. 10. Seznámení s projektovou výukou v praxi - návštěva školy využívající projektovou výuku. 11. Jak využít projektovou výuku v běžné škole? 12. Praktický návrh projektu. 13. Prezentace zvoleného tématu. 14. Další metody činnostního učení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět by měl studenty detailně seznámit s projektovou výukou a připravit je na její využití ve vlastní výuce na školách. Kromě teoretických znalostí by si měli studenti vyzkoušet návrh vlastního projektu a jeho prezentaci.
|
Předpoklady
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na semináři, zpracování a prezentace zadaného úkolu
|
Doporučená literatura
|
-
KASÍKOVÁ. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha Karolinum, 2001. ISBN 978-80-246-0192-2.
-
KRATOCHVÍLOVÁ. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 978-80-210-4142-4.
-
TOMKOVÁ, KAŠOVÁ, DVOŘÁKOVÁ. Učíme v projektech. Praha Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-257-1.
|