Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Postupy v běžném životě 2. Algoritmický přístup k řešení problémů 3. Pohyb robota, gradace úloh 4. Rozšíření a doplňky k robotům 5. Robotické hračky 6. Konstrukce jednoduchých robotů ze stavebnic 7. Jednodušší úlohy složeného robota řešené přes programovací prostředí 8. Složitější úlohy složeného robota řešené přes programovací prostředí 9. Tvorba skladby vlastního robota a úlohy pro něj 10. Základní pohybové příkazy v blokově orientovaném programovacím prostředí 11. Podmínky spuštění a cykly v blokově orientovaném programovacím prostředí 12. Vlastní bloky v blokově orientovaném programovacím prostředí 13. Interakce v blokově orientovaném programovacím prostředí 14. Tvorba vlastního programu v blokově orientovaném programovacím prostředí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Studium metodou řešení problémů
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 44 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Absolventi a absolventky budou schopni více využívat algoritmický způsob řešení úloh a také takové úlohy vhodně didakticky zprostředkovat prostřednictvím blokově orientovaných programovacích jazyků a programovatelných hraček.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní účast na semináři Odevzdání úkolů
|
Doporučená literatura
|
-
Maněnová, M., Pekárková, S. Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do 8 let. Hradec Králové, 2020. ISBN 978-80-7435-775-6.
|