Předmět: Robotické hračky

« Zpět
Název předmětu Robotické hračky
Kód předmětu KGD/PROB1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
  • Berki Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Průzkum a rozbor Bluebota a jeho schopností, pohyb po volné ploše a podložkách 2. Skupiny Bluebotů a možnosti synchronizace 3. Práce s polohou Bluebota, zápis programu, možnosti diferenciace náročnosti úloh 4. Tablet a čtečka při práci s Bluebotem 5. Tvorba vlastních úloh a podložek pro Bluebota, hodnocení efektivity aktivit 6. Scottie GO! a další deskové hry pro rozvoj informatického myšlení 7. Průzkum a rozbor Ozobota a jeho schopností, pohyb Ozobota 8. Realizace metodických listů pro Ozobota, vyprávění příběhů pomocí Ozobota 9. Prostředí Ozoblockly 10. Základy 3D modelování pro tisk pomůcek a doplňků (práce s Tinkercadem, úprava existujících modelů) 11. Vybrané modely WeDo robotů (z metodiky) 12. Vybrané modely WeDo robotů (ze SW prostředí) 13. Příprava vlastního WeDo robota a úlohy pro něj 14. Hodnocení vzdělávacích hraček

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Studium metodou řešení problémů
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 37 hodin za semestr
  • Projekt individuální - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Vyzkoušet si na praktických úkolech práci s vybranými robotickými hračkami. Vzájemně se inspirovat konkrétními výukovými aktivitami s nimi.
Pomocí programovatelných hraček rozvíjí u žáků algoritmické myšlení. Zná výhody a omezení těchto hraček.
Předpoklady
- znalost základních konceptů algoritmizace

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická demonstrace získaných dovedností

zápočet: - aktivní účast na cvičení, řešení zadaných úloh - realizace úlohy ve školní třídě
Doporučená literatura
  • HALOUSKOVÁ, A. Učebnice jazyka Scratch. Brno: MU, 2012.
  • KREJSA, J. Výuka základů programování v prostředí Scratch. České Budějovice: JU, 2014.
  • LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 1: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-080-4.
  • LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0.
  • OPICOVÁ, Z. Využití Ozobota ve výuce na 2. stupni ZŠ. Liberec: TUL, 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr