Předmět: Odborná komunikace

« Zpět
Název předmětu Odborná komunikace
Kód předmětu KHT/OKO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fridrichová Ludmila, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky: 1. Formy komunikace - vědecká, odborná, populární. Ústní, písemná. Účel sdělení, publikum, nástroje prezentace. 2. Informační zdroje: Druhy informačních zdrojů, způsoby vyhledávání odborných informací, vědecké databáze. Rešerše 3. Normy, bibliografické citace, příklady citací, autorský zákon. 4. -5 Vědecká komunikace písemná: Druhy písemností, struktura odborného textu, zásady pro psaní odborného textu. Kulturní styly psaní odborného textu. Formální úprava, chyby a korektury odborných textů. Tvorba posterů 6. Tvorba recenze. Akademická etika 7. Vědecká komunikace ústní. Projev verbální neverbální. Příprava prezentace. 8-14 Prezentace zpracovaných odborných témat Seminář: 1. Vyhledávání odborných článků 2. Rešerše na zadané téma. 3. Práce s cizojazyčným odborným textem. 4. Použití norem při psaní odborného textu. 5. Formální úprava odborných textů: obrázky, grafy, tabulky. 6. Ústní prezentace 7. Ústní prezentace. Klasifikovaný zápočet

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Skupinová konzultace
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenta s modelem obecné komunikace, se specifikami odborné a mezilidské komunikace. Pomocí praktických ukázek se posluchač naučí vyhledávat informace potřebné pro komunikaci. Dále bude schopen připravit odborný text i odbornou prezentaci ústní, naučí se zásady odborné diskuse. Student pronikne do komunikace firemní, naučí se základy obchodní komunikace, komunikace v týmu a krizové komunikace.
Student umí vytvářet rešerše. Student je schopen psát odborný článek a vytvářet prezentaci na konferenci.
Předpoklady
Znalost práce s PC a základy práce s programem MS Word, MS Excel, MS Power Point

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická demonstrace získaných dovedností, Písemná práce

Zápočet se uděluje dle získaných bodů, za práci i aktivitu v průběhu semestru, za předložený a obhájený odborný text.
Doporučená literatura
  • Čmejrková, S. Jak napsat odborný text.. Praha, 1999.
  • Vymětal, J. Úvod do studia odborné literatury.. Praha, 2000. ISBN 80-86199-19-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta textilní Studijní plán (Verze): Textilní marketing (2012) Kategorie: Textilní výroba a oděvnictví 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní