Vyučující
|
-
Antlová Klára, doc. Ing. Ph.D.
-
Žižka Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Vliv elektronického obchodu na organizaci 2. Strategie elektronického obchodu 3. Modely elektronického obchodu 4. Hodnocení přínosů elektronického obchodu, metriky, nástroje Google analytics 5. Podpora elektronického obchodu - SCM, CRM 6. Reklama, marketing na Internetu, principy SEO a SEM 7. E-dokumenty v podniku 8. Problematika bezpečnosti, 9. Legislativa, druhy plateb na Internetu 10. Elektronizace státní správy 11. Uplatnění mobilních technologií v elektronickém podnikání 12. Internet věcí 13. Řízení projektu elektronického obchodu 14. E-learning B. Cvičení: 1. Zadání semestrálního projektu - návrh řešení internetového obchodu 2. Návrh úvodní HTML stránky 3. Návrh databáze (SQL) 4. Návrh interaktivních web stránek (pomocí PHP) 5. Návrh nákupního košíku 6. Prezentace projektu 7. Prezentace projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základní přehled o problematice elektronického podnikání. Studenti se seznámí se základními modely elektronického podnikání, potřebnými strategiemi, problematikou bezpečnosti, s využitím internetu v oblasti marketingu a s metrikami, které umožní přizpůsobovat jednotlivé strategie zákazníkům (SEO, SEM, nástroje Google analytics) . Dále se seznámí se současnými trendy v této oblasti jako např. využití mobilních aplikací pro elektronické podnikání a dále se sociálními sítěmi. Součástí přednášek je i využití elektronické komunikace s občany v oblasti státní správy.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem elektronického podnikání.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se základní znalosti informačních a komunikačních technologií, managementu a marketingu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Účast na výuce dle požadavku vyučujícího. Vypracování semestrální práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Antlová. Úvod do elektronického podnikání. Liberec, 2006.
-
BORONCZYK, T., NARAMORE, E., GERNER, J. PHP 6, MySQL, Apache ? Vytváříme webové aplikace. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2767-4.
-
Brad Stone. Globální samoobsluha. 2014. ISBN 978-80-7252-527-0.
-
Clifton, B. Google Analytics. Brno, 2009.
-
Kubíček, M. Velký průvodce SEO. Praha, 2008.
-
PEACOCK, M. Programujeme vlastní e-shop v PHP 5. Brno, 2011. ISBN 978-80-251-3181-7.
-
Stuchlík, P. Reklama na internetu. Praha, 2002.
|