Předmět: Úvod do elektronické komerce

« Zpět
Název předmětu Úvod do elektronické komerce
Kód předmětu KIN/UMK-E
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Antlová Klára, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vliv elektronického obchodu na organizaci 2. Strategie elektronického obchodu 3. Modely elektronického obchodu 4. Hodnocení přínosů elektronického obchodu, metriky 5. Podpora elektronického obchodu - SCM, CRM 6. Reklama, marketing na Internetu 7. E-dokumenty v podniku 8. Problematika bezpečnosti, 9. Legislativa, druhy plateb na Internetu 10. Trendy elektronického obchodu 11. Řízení projektu elektronického obchodu 12. E-learning 13. Rezerva

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům přehled o problematice elektronické komerce. Studenti se seznámí se základními prvky projektů elektronické komerce, modelovým řešením vybraných aplikací a dále s nabídkou renomovaných dodavatelů produktů e-commerce a příkladem praktického řešení projektu nebo jeho části. Úkolem předmětu je seznámit studenty především s možnostmi a praxí v oblasti B2B a podle situace s možnostmi B2C.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Předpoklady
Předpokládá se základní znalosti informačních a komunikačních technologií, managementu a marketingu.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Studenti musí prokázat v písemném testu získané znalosti
Doporučená literatura
  • Hlavenka, J. Dělejte byznys na Internetu. Computer Press, 1999.
  • Kosek, J. PHP, tvorba interaktivních internetových aplikací. Grada Publishing, 1999.
  • Kosiur, D. a kol. Elektronická komerce. Grada,, 1998.
  • Treese, W., Steward, L. Designing Systems for Internet Commerce. Addison Wesley, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr