| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Příhonská Jana, doc. RNDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Přednášky: 1. Rámcové a školní vzdělávací programy. Školní dokumentace. Metodický portál. 2. Učitelova činnost ve třídě, na tabuli, s pomůckami apod. 3. Nové směry a tendence ve výuce matematiky na základní škole. ICT technologie ve výuce, interaktivní učebnice 4. Aktivizující metody a formy práce - struktura vyučovací hodiny - problémové, projektové, programované vyučování. 5. Projektové vyučování - praktické ukázky studentů. 6. Problémové vyučování - praktické ukázky studentů. 7. Matematické rozcvičky, hry a soutěže, pohádky a příběhy - praktické ukázky studentů  8. Rozvíjení funkčního a logického myšlení - ukázky s využitím zkušeností studentů z praxe  9. Individuální přístup k žákům se speciálními potřebami. Práce s talenty a slabšími žáky. 10. Rozvíjení geometrických představ - ukázky s využitím zkušeností studentů z praxe. 11. Řešení slovních a konstrukčních úloh. 12. Hodnocení žáků, ústní zkoušení - metody, formy, praktické ukázky studentů. 13. Hodnocení žáků, oprava písemné práce - metody, formy, praktické ukázky studentů. 14. Kritická místa ve výuce matematiky.  Cvičení: Procvičování látky probrané na přednáškách dle jednotlivých týdnů s důrazem na praktické ukázky studentů z praxe a rozbor konkrétních žákovských prací. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 8 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem a úkoly didaktiky matematiky a novými směry ve výuce matematiky. Dále učitelova činnost ve třídě, vedení školní dokumentace, příprava na vyučovací hodinu, didaktické prostředky, metody a formy práce, práce s učebnicí a učebními pomůckami, rozvoj myšlení a představivosti, hodnocení žáků, práce s talenty a metodické rozbory výuky jednotlivých učebních témat aritmetiky, algebry a geometrie. 
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | nespecifikováno 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006. 
                
                    HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky ? 1. díl.. online. UK Praha, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
                
                    M. Ausbergová, R. Folk:. Rozvíjení myšlení žáků při vyučování.. SPN, Praha, 1999. 
                
                    M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
                 
 
 |