Vyučující
|
-
Příhonská Jana, doc. RNDr. Ph.D.
-
Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Nové směry a tendence ve výuce matematiky na základní škole. Rámcové a školní vzdělávací programy. 2. Aktivizující metody a formy práce - struktura vyučovací hodiny. 3. Rozvíjení funkčního a logického myšlení - ukázkys využitím zkušeností studentů z praxe. 4. Rozvíjení geometrických představ - ukázkys využitím zkušeností studentů z praxe. 5. Problémové vyučování - praktickéukázky studentů. 6. Projektové vyučování - praktickéukázky studentů. 7. Matematické rozcvičky, hry a soutěže, pohádky a příběhy - praktickéukázky studentů. 8. Hodnocení žáků, ústní zkoušení - metody,formy, praktické ukázky studentů. 9. Hodnocení žáků, oprava písemné práce - metody, formy, praktické ukázky studentů. 10. Práce s talenty a slabšími žáky - individuální přístup. 11. Řešení slovních a konstrukčních úloh. 12. Učitelova činnost ve třídě, na tabuli, s pomůckami apod. 13. Seznámení se školní dokumentací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s novými směry ve výuce matematiky - problémové, projektové vyučování, rozvoj myšlení a představivosti, hodnocení žáků, práce s talenty. Dále učitelova činnost ve třídě a školní dokumentace.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Středoškolská matematika
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Docházka na cvičení, aktivita, odevzdání semestrální práce. Obsah učiva matematické analýzy, algebry, geometrie a Didaktiky matematiky 1, spolu s učivem pedagogiky a psychologie.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice matematiky pro ZŠ. Praha, Fortuna, 1991.
-
F. Kuřina, Z. Půlpán:. Podivuhodný svět elementární matematiky.. Academia, Praha, 2006.
-
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky ? 1. díl.. online. UK Praha, 2004. ISBN 80-7290-189-3.
-
M. Ausbergová, R. Folk:. Rozvíjení myšlení žáků při vyučování.. SPN, Praha, 1999.
-
M.Hejný:. Teória vyučovania matematiky.. Bratislava SPN, 1996. ISBN 80-08-01344-3.
-
Van Dormolen, J. Didaktik der Mathematik. Braunschweig, Vieweg, 1978.
|