Název předmětu | Kapitoly z didaktiky |
---|---|
Kód předmětu | KMA/KDI |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Četnost výuky | 1x za 2 roky |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Rozdělení problémů 2. Pythagoriáda, Matematický Klokan - internetové zdroje 3. Matematické soutěže na základní škole -Internetové zdroje -Zpracování řešení v PowerPointu 4. Matematické soutěže na střední škole. -Internetové zdroje -Zpracování řešení v PowerPointu 5. Příprava na vyučovací hodinu na SMART Board 6. Grafy ve školské matematice - aplikace - zpracování aplikačních úloh 7. Rozvoj logického myšlení - flashové animace, online materiály, hypertextové odkazy 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak - využití interaktivních programů 9. Motivační prostředí - zpracování vybraného prostředí v aplikaci SMART Notebook 10.Didaktické situace 11.Projektové vyučování 12.Prezentace studentů - příprava na vyučovací hodinu s využitím aplikace SMART Notebook 13.Prezentace studentů 14.Rezerva, prezentace studentů ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení |
Moderní metody výuky matematiky - využití informačních technologií. Výuka s využitím interaktivní tabule, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Řešení problémů a jejich prezentace.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti |
Předpoklady |
Znalost středoškolské matematiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Docházka na cvičení, samostatné referáty studentů, odevzdání semestrální práce. Obsah učiva matematiky a didaktiky matematiky spolu se znalostmi pedagogiky a psychologie vzhledem k praxi. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|