Předmět: Kapitoly z didaktiky

« Zpět
Název předmětu Kapitoly z didaktiky
Kód předmětu KMA/KDI
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky 1x za 2 roky
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Příhonská Jana, doc. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Rozdělení problémů 2. Pythagoriáda, Matematický Klokan - internetové zdroje 3. Matematické soutěže na základní škole -Internetové zdroje -Zpracování řešení v PowerPointu 4. Matematické soutěže na střední škole. -Internetové zdroje -Zpracování řešení v PowerPointu 5. Příprava na vyučovací hodinu na SMART Board 6. Grafy ve školské matematice - aplikace - zpracování aplikačních úloh 7. Rozvoj logického myšlení - flashové animace, online materiály, hypertextové odkazy 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak - využití interaktivních programů 9. Motivační prostředí - zpracování vybraného prostředí v aplikaci SMART Notebook 10.Didaktické situace 11.Projektové vyučování 12.Prezentace studentů - příprava na vyučovací hodinu s využitím aplikace SMART Notebook 13.Prezentace studentů 14.Rezerva, prezentace studentů ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodin/semestr

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Moderní metody výuky matematiky - využití informačních technologií. Výuka s využitím interaktivní tabule, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Řešení problémů a jejich prezentace.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
Předpoklady
Znalost středoškolské matematiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta

Docházka na cvičení, samostatné referáty studentů, odevzdání semestrální práce. Obsah učiva matematiky a didaktiky matematiky spolu se znalostmi pedagogiky a psychologie vzhledem k praxi.
Doporučená literatura
  • Učebnice matematiky pro ZŠ. Sbírky úloh z matematiky pro ZŠ. Metodické příručky k těmto učebnicím. Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna 1996..
  • Gábor, O. - Kopanev, O. - Križalkovič, K.:. Teória vyučovania matematiky 1. Bratislava, SPN 1989..
  • Hejný, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava, SPN 1990.. &, &.
  • Kolektiv autorů. Precalculus and Discrete Mathematics. Scott, Foresman and Company, Glanview, Illinois, 1992.
  • Kubínová, M.:. Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Praha, UK - PedF, 2002.
  • Květoň, P.:. Kapitoly z didaktiky matematiky I, II, III. Ostrava 1982, 1986, 1990. Mačuškin, A. M.: Problémové situácie v myslení a vo vyučovaniu. Bratislava, SPN 1973..
  • Larson, L. C. Metódy riešenia matematických problémov. Vydavatel'stvo ALFA, Bratislava, 1983. ISBN 80-05-00627-6.
  • Pejsar, Z. - Svoboda, J.:. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky I, II. PF Ústí nad Labem 1983, 1986, 1990..
  • Van Dormolen, J.:. Didaktik der Mathematik, Braunschweig, Vieweg 1978..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr