Vyučující
|
-
Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Rozdělení problémů. 2. Pythagoriáda, Matematický Klokan. 3. Matematické soutěže na základní škole. 4. Matematické soutěže na střední škole. 5. Příprava na vyučovací hodinu na SMART Board. 6. Grafy ve školské matematice. 7. Rozvoj logického myšlení. 8. Platónská tělesa - prostorová představivost trochu jinak. 9. Motivační prostředí - zpracování vybraného prostředí v aplikaci SMART Notebook. 10. Didaktické situace. 11. Projektové vyučování. ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 6 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení studentů s moderními a netradičními metodami výuky matematiky - využití informačních technologií, vytváření didaktických situací, práce v motivačním prostředí. Práce s nadanými žáky, využití vzdělávacích center, tvorba inovativních výukových materiálů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Znalost středoškolské matematiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Docházka na cvičení, samostatné referáty studentů, odevzdání semestrální práce. Obsah učiva matematiky a didaktiky matematiky spolu se znalostmi pedagogiky a psychologie vzhledem k praxi.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice matematiky pro ZŠ. Sbírky úloh z matematiky pro ZŠ. Metodické příručky k těmto učebnicím. Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna 1996..
-
Gábor, O. - Kopanev, O. - Križalkovič, K.:. Teória vyučovania matematiky 1. Bratislava, SPN 1989..
-
Hejný, M. a kol.:. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava, SPN 1990.. &, &.
-
Kopka, J.:. Hrozny problémů ve školské matematice.. Ústí n.L., 1999. ISBN 80-7044-247-6.
-
POLÁK, Josef. Didaktika matematiky: jak učit matematiku zajímavě a užitečně. Plzeň: Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
-
Van Dormolen, J.:. Didaktik der Mathematik, Braunschweig, Vieweg 1978..
|