Vyučující
|
-
Červová Lenka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Osnova přednášek: 1. Vymezení cestovního ruchu - charakteristika základních pojmů, význam cestovního ruchu v ekonomice 2. Historický vývoj cestovního ruchu, podmínky rozvoje 3. Typologie cestovního ruchu - formy a druhy 4. Trh cestovního ruchu, nabídka, poptávka 5. Specifika marketingu v dílčích sektorech cestovního ruchu s důrazem na odlišnosti marketingového mixu 6. Návštěvnické atraktivity, význam přírodního a kulturního dědictví, památky UNESCO 7. Ubytovací a stravovací služby - typy, vliv různých forem vlastnictví na marketingové cíle 8. Dopravní služby typy, přístupy marketingu 9. Cestovní kanceláře a cestovní agentury, jejich role v systému cestovního ruchu 10. Ostatní služby cestovního ruchu - průvodcovské, pasové a vízové, pojišťovací, peněžní, zdravotní služby 11. Kongresový cestovní ruch - význam, klasifikace kongresových služeb 12. Lázeňský cestovní ruch - význam lázeňství, formy, organizace lázeňského pobytu 13. Specifické formy cestovního ruchu 14. Cestovní ruch a životní prostředí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět charakterizuje úlohu cestovního ruchu v národním hospodářství a rozvoji regionů, vývoj cestovního ruchu a základní podmínky jeho rozvoje. Důraz je kladen na rozdíly v marketingu výrobků a služeb. Součásti předmětu je taky racionální obraz o tom, jak působí marketing v odvětví marketingu pohostinství a cestovního ruchu.
Studenti získají znalosti v souladu s cílem a obsahem předmětu.
|
Předpoklady
|
Základní ekonomické znalosti
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Účast na cvičeních a prezentace semestrální práce zkouška:písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Hesková, M. a kol.:. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Fortuna, Praha, 2006. ISBN 80-7168-948-3.
-
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada, 2003.. ISBN 80-247-0202-9.
-
PALATKOVÁ, M., ZICHOVÁ, J. Ekonomika turismu. Praha:GRADA Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3748-5.
-
RYGLOVÁ, K., BURIAN, M. a VAJČNEROVÁ, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
-
Zelenka,J. Marketing cestovního ruchu,Gaudeamus,Hradec Králové,ISBN 978-80-7041-070-7.
|