Předmět: Marketing služeb

« Zpět
Název předmětu Marketing služeb
Kód předmětu KMG/MGS
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Ungerman Otakar, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1.Charakteristika trhu služeb 2.Význam a poslání marketingu ve službách 3.Marketingové plánování v oblasti služeb 4.Segmentace trhu, cílový trh 5.Marketingový mix ve službách 6.Služba jako produkt 7.Cenová tvorba v sektoru služeb 8.Možnosti distribuce služeb 9.Marketingová komunikace ve službách 10.Materiální prostředí 11.Lidský faktor ve službách 12.Procesy ve službách 13.Marketingový výzkum

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 56 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět poskytne studentům základní informace o marketingu služeb.Cílem předmětu je charakterizovat problematiku v oblasti služeb, objasnit základní pojmy a vztahy, související se službami a poukázat na vlivy vlastností služeb na marketingovou činnost podniků.
Orientace v marketingové problematice
Předpoklady
Znalosti nauky o podniku

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Odevzdání a prezentace semestrální práce, písemný test zkouška:písemná
Doporučená literatura
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠŤÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
  • KOTLER, P. Marketing Management. 1. vyd. Praha: Grada, 2001.. ISBN 80-247-0016-6.
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-276-X..
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomika a management služeb - Cestovní ruch (2016CR) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomika a management služeb - Finanční a pojišťovací služby (2016FPS) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní