| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Vávrová Jitka, Ing. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Přednášky (témata): 1.Úvod, vymezení pojmů etika a morálka, základní etické kategorie a pojmy. 2.Vývoj etického myšlení, etické teorie. 3.Podnikatelská etika. 4.Etické myšlení, modely etického rozhodování. 5.Společenská zodpovědnost podnikání. 6.Etika a podniková kultura. 7.Etický kodex.  Semináře (témata): 1.Úvod, podmínky pro získání zápočtu a ke zkoušce, potřeba etiky v praxi. 2.Osvojení si významu základních etických kategorií a pojmů. 3.Etické teorie -  základní myšlenky a učení. 4.Případové studie -   řešení etických problémů.  5.Příklady společenské odpovědnosti firem v praxi. 6.Etické kodexy. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming) 
                    
                
                    
                    Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je poukázat na význam etiky pro management a podnikání, seznámit studenty s historií a obsahem podnikatelské etiky, seznámit je se základními pojmy, historií etiky a teoriemi, stimulovat studenty k uvažování  o etických problémech, rozvíjet jejich znalosti a dovednosti pro rozhodování a řešení problémů vzhledem k etickým kritériím a přispět k formování etických hodnot jednotlivce. Po absolvování předmětu studenti: - pochopí vztah mezi etikou a ekonomickými, politickými a společenskými situacemi - pochopí podnikatelskou etiku v kontextu s personálním managementem, financemi, marketingem a    dalšími manažerskými oblastmi - rozvinou sociální dovednosti, které podpoří etické chování - získají poznatky, dovednosti a analytické techniky pro rozhodování a řešení problémů v souladu    s etickými principy - získají povědomí o metodách a postupech pro udržení etických standardů v praxi.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Studium v oblasti ekonomie,podnikové ekonomiky, managementu, financí a marketingu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Písemná zkouška 
 Zápočet: Podmínkou pro získání zápočtu je vypracování semestrální práce, ve které student na základě zadání prokáže osvojení si požadovaného učiva a schopnost aplikace získaných poznatků na praktických příkladech.  Zadání semestrální práce může být individuální nebo skupinové. Zkouška: písemná  Studenti, kteří  budou v době zkoušek prokazatelně v karanténě, budou nemocní COVIDem-19 nebo jsou tzv. rizikoví (mají jiné nemoci, jejichž průběh by mohla případná nákaza koronavirem významně zhoršit) mají možnost po předchozí domluvě vykonat zkoušku ústně distanční formou s využitím aplikace Skype nebo Google Meet.  Hodnocení: Získané vědomosti a poznatky budou hodnoceny zpracováním semestrální práce ve skupině na dané téma o rozsahu 1500 - 2000 slov, která bude prezentována na cvičeních. Hodnocení: 10 bodů (min. 7 bodů) Zkouška: písemná bude zahrnnovat všechny probírané oblasti. Hodnocení: 20 bodů (min. 13 bodů)   Minimální požadavky pro úspěšné absolvování předmětu zahrnující obě hodnocení:  66 % (20 bodů)
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    DYTR, Z. et al. Manažerská etika v otázkách a odpovědích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3344-6.
                
                    DYTRT, Z. Etika v podnikatelském prostředí. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1589-9.
                
                    PUTNOVÁ, A. a P. SEKNIČKA. Etické řízení ve firmě. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3.
                
                    REMIŠOVÁ, A., , A. LEŠÁKOVÁ, J. RUDY, R. SULÍKOVÁ, Z. KIRCHMAYER. Etické vedenie ľudí v slovenskom podnikateľskom prostředí. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-8168-199-8.
                
                    ROLNÝ, I. a L. LACINA. Globalizace-etika-ekonomika.. Nakladatelství Jan Piskiewicz, 2004. ISBN 80-86768-04-X.
                
                    SEKNIČKA, P. a A. PUTNOVÁ. Etika v podnikání a hodnoty trhu. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5545-8.
                
                    STEINEROVÁ, M., A. VÁCLAVÍKOVÁ a R. MERVART. Společenská odpovědnost firem. Praha: TOP Partners, 2008. 
                
                    STÝBLO, J. Management současný a budoucí. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-67-2.
                
                    VANĚK, J. Principy obecné, ekonomické a informační etiky. Praha: EUROLEX BOHEMIA, 2005. ISBN 80-86861-54-6.
                 
 
 |