Předmět: Praktikum obchodního jednání

« Zpět
Název předmětu Praktikum obchodního jednání
Kód předmětu KMG/PROJ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Demel Jaroslav, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata a okruhy seminářů: 1. Osobnost člověka a jeho asertivita, vlastní osobnost. 2. Osobnostní výbava obchodníka jako vyjednavače, komunikace. 3. Vztah vyjednávání - obchodní jednání 4. Fáze a průběh obchodního jednání, jeho příprava 5. Obchodní taktika, obchodní komunikace. 6. Zásady společenského chování - společenský protokol, obchodní a diplomatický protokol. 7. Interkulturní komunikace, zvláštnosti obchodování se zahraničními partnery. 8. Specifika jednotlivých zemí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 24 hodin za semestr
Výstupy z učení
Naučení se dovednostem k ovládání sebe a jiných lidí pozitivním postojem, umět zvládnout stres i obtížní situace. Získat poznatky a dovednosti asertivního chování i pravidel účinné komunikace ve vlastním profesním zaměření. Seznámit posluchače s vlivem sociálně - kulturních odlišností na obchodní jednání se zahraničními partnery.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
Předpoklady
Nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška

Kombinovaná zkouška složená z písemného testu a ústní rozpravy. Aktivní účast na semináři včetně plnění zadané domácí přípravy. Zpracování kulturních zvláštností vybrané země nebo teritoria a jejich prezentace.
Doporučená literatura
  • CARNEGIE, D. Jak mluvit a působit na druhé při obchodním jednání. Praha: Beta, 2010. ISBN 978-80-7306-445-7.
  • GULLOVÁ, S. Mezinárodní obchodní a diplomatický protokol. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3777-5.
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
  • NOVÁK, T., CAPPONI, V. Asertivně do života. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3869-7.
  • NOVÝ, I. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-089-9.
  • SMEJKAL, V., SCHELOVÁ BACHRACHOVÁ, H. Velký lexikon společenského chování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3650-1.
  • ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchodní jednání. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-28-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomika a management služeb - Cestovní ruch (2016CR) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomika a management mezinárodního obchodu (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomika a management služeb - Finanční a pojišťovací služby (2016FPS) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní