Předmět: Vybrané statě z marketingu

« Zpět
Název předmětu Vybrané statě z marketingu
Kód předmětu KMG/VMI-D
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dědková Jaroslava, doc. PhDr. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Sylabus: 1. Analýza vlivů na zákaznické rozhodování 2. Segmentace trhu 3. Rozhodovací procesy a informační zdroje 4. Organizační rozhodování 5. Modely chování zákazníka 6. Komunikace a zákazník 7. Teorie zahraničního obchodu 8. Důvody pro zahraniční činnost firmy 9. Průzkum a analýza zahraničních trhů 10. Metody vstupu na zahraniční trhy 11. Marketingový mix pro zahraniční podnikání 12. Organizace zahraniční činnosti

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 280 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit doktorandy s partiemi marketingu, které (v našem prostředí) nebývají součástí běžného vysokoškolského kurzu. Jedná se o Chování zákazníka (Consumer Behavior) a o Mezinárodní marketing (International Marketing). Chování zákazníka musí být výchozím bodem každé strategie speciálně v oblasti spotřebního zboží. Mezinárodníí marketing se v období tržní globalizace stane nezbytnou disciplinou speciálně malých a závislých ekonomik, k nimž ČR náleží. Smyslem předmětu je pochopení probíhajících procesů, které doktorandům umožní jejich využití. Předmět sám je určen pro pracovníky, kteří nejsou marketingovými specialisty, oni sami si vyberou z uvedeného sylabu tu část, kterou hodlají ve své práci využívat. Na dané téma sepíší esej.
Studenti získají znalosti v souladu s cílem a obsahem předmětu.
Předpoklady
Základní ekonomické znalosti .

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Vypracování práce na zadané téma
Doporučená literatura
  • Albaum, G., Strandskov, J., Duerr, E., Dowd, L.:. International Marketing and Export Management, Addison- Wesley,1994.
  • Engel, J.F., Blackwell, R.D., Miniard, P.W.:. Consumer Behavior, The Dryden Press,1986.
  • Majaro, S.:. International Marketing- A Strate i Approach to World Markets, George Allen & Unwin,1978.
  • Pelsmacker P. D,Geuens M., Van den Bergh J.:. Marketingová komunikace, Grada Praha 2003.
  • Peter, J.P., Olson, J.C.:. Understanding Consumer Behavior, Irwin,1994.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Ekonomická fakulta Studijní plán (Verze): Ekonomická informatika (2014) Kategorie: Ekonomie - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -