Předmět: Didaktický seminář NJ 2

« Zpět
Název předmětu Didaktický seminář NJ 2
Kód předmětu KNJ/DS2N
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.- 2. týden: Pojem hra, didaktická hra, hra ve výuce NJ, kritéria výběru her 3.- 4. týden: Hry pro nácvik zvukové a písemné stránky jazyka 5.- 6. týden: Lexikální hry 7.- 8. týden: Gramatické hry 9.- 10. týden: Hry pro rozvoj poslechu s porozuměním a ústního projevu 11.- 12. týden: Hry pro rozvoj čtení s porozuměním a písemného projevu 13.- 14. týden: Zdroje her, hry online, shrnutí, reflexe semináře

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
Výstupy z učení
Základní typologie her pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností v mimoškolní výuce německého jazyka. Proseminář je určen studentům posledního ročníku bakalářského neučitelského studijního programu, oboru německý jazyk, kteří a. nebudou pokračovat v navazujícím magisterském studiu a nastoupí v souladu s profilem absolventa do mimoškolního vzdělávání dětí a mládeže, b. budou pokračovat v navazujícím magisterském studiu a nastoupí v 7. semestru na řízenou průběžnou pedagogickou praxi bez adekvátní předřazené povinné lingvodidaktické přípravy.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
Předpoklady
zápis bez omezení

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia

Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
Doporučená literatura
  • BEHME-GISSEL, Helma, KOENIG, Michael. Miteinander reden lernen: Sprechspiele im Unterricht.. München, 1985. ISBN 3-89129-104-3.
  • DAUVILLIER, Christa, LÉVY-HILLERICH, Dorothea. Spiele im Deutschunterricht. München, 2004. ISBN 978-3-468-49646-2.
  • EGRTOVÁ, Soňa. Didaktické hry pro výuku německého jazyka na I. stupni ZŠ. Liberec, 2004. ISBN 80-7083-863-9.
  • GERNGROß, Günter, KRENN, Wilfried, PUCHTA, Herbert. Grammatik kreativ. München, 1999. ISBN 3-468-49479-3.
  • SÁNCHEZ, Juana, SANZ, Carlos, DREKE, Michael. Spielend Deutsch lernen. Interaktive Arbeitsblätter für Anfänger und Fortgeschrittene. Berlin, 1997. ISBN 3-468-49988-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr