Vyučující
|
-
Čeřovská Martina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách katedry německého jazyka http://www.fp.tul.cz/knj/novyweb/materialy/hasikova
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Podstata a principy stacionárního (otevřeného) učení, uplatnění ve výuce cizích jazyků, pojem didaktická hra a její role ve výuce cizích jazyků, typologie her k jednotlivým jazykovým plánům a řečovým dovednostem
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
založení kartotéky her pro VCJ, 75% účast
|
Doporučená literatura
|
-
Samsone, C.: 333 nápadů pro němčinu. Praha 1997. Behme, H.: Miteinader reden lernen. München 1985. Altemöller, E.-M.: Fragespiele. München 1992. Hegele, I.: Lernziel: Stationenarbeit. Weinheim/Basel 1997. Mühlhausen, U.: Überraschungen im Unterricht. Weinheim/Basel 1994..
|