Vyučující
|
-
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
-
Mizerová Nikola, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu je zaměřen na rozvoj nepřipraveného volného ústního projevu na základě poslechových i psaných textů. Výchozí žurnalistické, populárně naučné a odborné autentické texty lexikálně pokrývají témata zadaná z 30% vyučujícím, ze 70% navržená studenty dle oblastí aktuálního (mezi)národního společenského dění. Student prokazuje dovednost se srozumitelně a formálně správně ústně vyjádřit bez předchozí přípravy k předloženému tématu. V návaznosti na úvodní ústní projev připraví student hlavní teze svého vystoupení, které ve své struktuře respektují pragmaticky i sémanticky záměr výchozího textu. Cílem tezí je podnítit volnou diskusi mezi frekventanty cvičení, která prokáže jejich dovednost reagovat bez přípravy argumentačně i fakticky správně na vývoj a eventuální posun v tématu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět dokončuje rozvoj produktivních řečových dovedností studenta na rozvinuté úrovni C1.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
www.tagesschau.de, www.web.de, www.dw.de, www.welt.de, www.spiegel.de.
|