Vyučující
|
-
Novotný Pavel, Dr. phil. habil. Mgr. Ph.D.
-
Weginger Dagmar, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 7 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 9 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět si klade za cíl rozšířit a prohloubit dosavadní získanou kognitivní vědomostní bázi studenta o rovinu interkulturní, didaktickou a komunikativní. Student reflektuje rakouské reálie v jejich složce geopolitické, hospodářské, kulturní a v závislosti na cílové skupině budoucích žáků prokazuje relevantní faktografické znalosti. Je schopen interkulturního srovnání vlastní a cílové kultury. V rovině jazykové je seznámen se specifiky standardní rakouské němčiny a podobou nejfrekventovanějších rakouských dialektů. V rámci průřezového tématu RVP Jazyk a komunikace je student schopen didakticky zdůvodněně zpracovat a vést krátkodobý projektový úkol k rakouským reáliím.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Test
Povinnou součástí předmětu je absolvování dvoudenní exkurze do Vídně.
|
Doporučená literatura
|
-
KOL.: Österreich. Tatsachen und Zahlen. Tulln: Bundeskanzleramt, 1999..
-
SEEBAUER, R.: Studientexte zur Landeskunde Österreich. Wien/Brno: Paido 2001..
-
PADRÓS, Alicia, BIECHELE, Markus. Didaktik der Landeskunde. Berlin, 2008. ISBN 978-3-468-49643-1.
|