Vyučující
|
-
Weber Tilo, Dr. phil. habil. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. týden: Textové druhy. 3.-4. týden: Komunikační funkce. 5.-6. týden: Koherence. 7.-8. týden: Koheze. 9.-10. týden: Intertextualita, hypertextualita. 11.-12. týden: Psané variety NJ a jejich přiměřená realizace. 13.-14. týden: Konceptuální charakter mluveného slova v psaných textech, které se vyskytují v moderních médiích (internet).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Komunikace probíhá formou (psaných) textů a (mluvené) konverzace. Naučit se cizí jazyk tedy znamená, osvojit si povědomí o textech a získat textovou kompetenci. Přednáška se zaměří primárně na psaný jazyk a základy textové lingvistiky. Zohledněna přitom bude mj. didaktická perspektiva: Jak starším žákům a studentům ve výuce umožnit, aby si zmíněnou textovou kompetenci osvojili? Cvičení: Cílem cvičení je rozvoj a nácvik praktických cvičení, která lze uplatnit ve výuce NJ na SŠ a která rozvíjejí textovou kompetenci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Účast na cvičeních. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ADAMZIK, Kirsten. Textlinguistik. Eine einführende Darstellung.. Berlin, 2013. ISBN 9783110338034.
-
BAUSCH, Karl-Richard, CHRIST, Herbert, KRUMM, Hans Jürgen. Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, 2007. ISBN 978-3-8252-8043-7.
-
JANICH, Nina. Textlinguistik: 15 Einführungen. Tübingen, 2008. ISBN 9783823364320.
-
MARX, Konstanze, WEIDACHER, Georg. Internetlinguistik ein Lehr- und Arbeitsbuch. Tübingen, 2014. ISBN 9783823368090.
|