Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Fonetická transkripce, akustická struktura hlásek, artikulační a akustický popis hlásek, fonetická analýza vzorových textů. Individuální nácvik segmentálních prvků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je procvičení a zdokonalení praktické německé fonetiky, snahou je docílit výslovnost a intonaci s co možná nejmenším akcentem. Seminář navazuje na teoretické znalosti, které studenti získali v povinném předmětu fonetika a fonologie NJ. Pozornost je věnována zejména systematickému nácviku výslovnosti vokálů a konsonantů s přihlédnutím k interferenčním chybám českého rodilého mluvčího.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách katedry německého jazyka http://www.fp.tul.cz/knj/novyweb/materialy/hasikova
|
Doporučená literatura
|
-
DIELING, H. - HIRSCHFELD, U. (2000): Phonetik lehren und lernen. Langenscheidt..
-
DUDEN Aussprachewörterbuch. Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. 4., neu bearb. u. aktual. Aufl. bearb. von M. Mangold. Mannheim 2000. (Der Duden in 12 Bänden. Bd. 6)..
-
HIRSCHFELD, U. STOCK, E. (Hrsg.) (1998): Phonothek - Deutsch als.
-
RAUSCH, I. - RAUSCH, R. (1991): Deutsche Phonetik für Ausländer. 2. Durchgesehene.
|