Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Komplexní rozvoj řečových dovedností (poslech a čtení s porozuměním, ústní a písemný projev) a jazykových prostředků (přednostně slovní zásoba, gramatika výslovnost), které vedou k dosažení cílové referenční úrovně dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je procvičení a zdokonalení praktické německé fonetiky, snahou je docílit výslovnost a intonaci s co možná nejmenším akcentem. Seminář navazuje na teoretické znalosti, které studenti získali v povinném předmětu fonetika a fonologie NJ. Pozornost je věnována zejména systematickému nácviku suprasegmentálním prvkům v němčině s přihlédnutím k interferenčním chybám českého rodilého mluvčího.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
zápis bez omezení
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Aktivní spolupráce v hodině, úspěšné zvládnutí dílčích úkolů, 75% účast v semináři. Požadavky se mohou aktuálně lišit.
|
Doporučená literatura
|
-
DUDEN, Band 4 (2005): Die Grammatik. Unentbehrlich für richtiges Deutsch. 7., völlig neu erarbeitete und erweiterte Auflage. Hrsg. Von der Dudenredaktion. Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich..
-
HELBIG, G. - BUSCHA, J.: Übungsgrammatik Deutsch. 7. vyd. Leipzig-Berlin?: Langenscheidt, 1992..
-
HIRSCHFELD, U. STOCK, E. (Hrsg.): Phonothek - Deutsch als Fremdsprache. Arbeitsbuch mit 2 Hörkassetten. Langenscheidt 2000..
|