Vyučující
|
-
Valentová Eliška, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Význam služeb v národním hospodářství, charakteristika služeb, základní typologie služeb. 2. Management procesu poskytování služeb. Integrované pojetí služeb. 3. Řízení vztahů se zákazníky ve službách. 4. Tvorba cen v sektoru služeb, distribuce služeb, marketingová komunikace ve službách. 5. Koncepce managementu jakosti ve službách. 6. Řízení lidských zdrojů ve službách. 7. Inovační procesy ve službách. 8. Operační management v organizacích služeb. 9. Charakteristika a specifika distribučních služeb. 10. Charakteristika a specifika síťových služeb. 11. Charakteristika a specifika finančních služeb. 12. Charakteristika a specifika podnikatelských služeb. 13. Charakteristika a specifika netržních služeb. Semináře: Semináře jsou věnovány praktickému procvičení přednášených témat, prezentaci a obhajobě zadaných a samostatně zpracovaných semestrálních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturálními změnami v národních hospodářstvích ve vyspělých zemích s důrazem na rostoucí význam služeb, dále pak se základní typologií služeb, s jejich specifiky a průřezově s jednotlivými odvětvími služeb. Předmět navazuje na poznatky získané studenty v předmětu Nauka o podniku a rozšiřuje je pro oblast služeb.
Studenti získají znalosti o jednotlivých odvětvích služeb, jejich specifikách a významu v národním hospodářství.
|
Předpoklady
|
Prerekvizita: Nauka o podniku
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Písemná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na cvičeních, zpracování a prezentace seminární práce. Zkouška: písemná zkouška, minimum pro splnění 60 %
|
Doporučená literatura
|
-
EISLER, J. Ekonomika dopravních služeb a podnikání v dopravě. 2. vyd.. Praha: Oeconomica, 2008. ISBN 978-80-245-1416-1.
-
HESKOVÁ, M. Teorie, management a marketing služeb. 2. vyd.. České Budějovice: VŠERS, 2015. ISBN 978-80-87472-80-4.
-
STAŇKOVÁ, P., R.VORLOVÁ a I. VLČKOVÁ. Marketing obchodu a služeb. 2. vyd.. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2010. ISBN 978-80-7318-927-3.
-
VAN LOOY, B., VAN DIERDONK, R. and GEMMEL, P. Services Management: An Integrated Approach. 2nd ed.. New Jersey: Prentice Hall, 2003. ISBN 0-273-67353-X.
-
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|