Vyučující
|
-
Matějovská Petra, Ing. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Osnova: 1. Úvod do problematiky globálních obchodních vztahů 2. Typy obchodních aktivit MO, VO, kategorizace, e-tailing 3. Vývojové trendy retailingu EU, strategie 4. Retailing v Německu a Francii 5. Retailing ve Velké Británii, Nizozemí a Belgii 6. Retailing v Spanělsku, Itálii, Řecku a Portugalsku 7. Retailing v Rakousku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku 8. Retailing ve Finsku, Dánsku, Irsku a v Pobaltí 9. Retailing v České republice 10. Závěrečná plenární diskuze k probraným tématům
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými rysy retailingu. Zmíněn bude především význam a funkce obchodu; pojmy: velkoobchod, maloobchod, zprostředkovatel; současné obchodní trendy; retailing ve vybraných zemích EU a v ČR; apod.
Prezenční studium 100% účast na cvičení. Vypracování seminární práce v minimálním rozsahu 20 stran. Formální úprava musí odpovídat Směrnici č. 1/2019. na Ekonomické fakultě TU v Liberci. Seminární práce musí být uznána a obhájena. Závěrečný test musí být splněn minimálně na 60 %. Kombinované studium účast nutná alespoň na jednom celém výukovém dni (50% docházka) a prezentaci daného tématu. Vypracování seminární práce v minimálním rozsahu 20 stran. Formální úprava musí odpovídat Směrnici č. 1/2019. na Ekonomické fakultě TU v Liberci. Závěrečný test musí být splněn minimálně na 60 %.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu nauka o podniku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Písemná práce
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem. Získání znalostí z obchodní problematiky v tuzemsku i v zahraničí. Prohloubení znalostí z oblasti logistiky, strategického managementu, inovačních aktivit podniku a financování činnosti v obchodě.
|
Doporučená literatura
|
-
CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. 1. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2007.. &, &. ISBN 978-80-7261-167-6.
-
COX, R. a P. BRITTAIN. Retailing: An introduction. 5th ed. London: Financial Times/ Prentice Hal, 2004. ISBN 978-0273678199.
-
LEVY, M. a B. WEITZ. Retailing Management. 9th ed. USA: McGraw-Hill/Irwin Publishing, 2013. ISBN 978-0078028991.
-
MULAČOVÁ V. a P. MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4780-4.
-
PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání - RETAIL MANAGEMENT. 2. vyd. Praha: MANAGEMENT PRESS, 2002.. ISBN 80-7261-059-7.
-
ŠTRACH, P. Mezinárodní manamegent. Praha: Grada Publishing,, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9.
|