Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky (témata): 1. Charakteristika obchodního podnikání - management, činnosti, funkce. 2. Maloobchod a velkoobchod - vývoj, význam, kategorie. 3. Vývojové tendence obchodu - integrace, kooperace, E-komerce. 4. Řízení obchodních firem - finanční, projektové, rizik. 5. Cenová strategie v maloobchodě, nákup zboží a řízení obchodního sortimentu. 6. Merchandise management - druhy, činnosti, retailingový mix. 7. Tvorba strategie obchodních firem, lokalizace a dispozice maloobchodní sítě. 8. Nákupní chování spotřebitele, kritéria spotřebních trhů. 9. CRM = customer relationship management - budování loajality, věrnostní systémy. 10. Brand management, nové přístupy a inovace v maloobchodě, současná situace na trhu. Semináře (témata): 1. Zadání témat pro seminární práce. 2. Seznámení se základními přístupy a charakteristikami retailingu. 3. Prezentace seminárních prací. 4. Závěrečná plenární diskuze k závěrům seminárních prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Seminář, E-learning, Prezentace práce studentů
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifickými rysy retailingu, představit základní přístupy k rozvoji a udržení konkurenční výhody maloobchodu v mezinárodním prostředí, zdůraznit význam a funkci obchodu, nastínit vývojové tendence v maloobchodu, představen je koncept řízení obchodních firem, územního a dispozičního členění jednotek, CRM a tvorby cen v maloobchodu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Zápočet: Vypracování a prezentace seminární práce, aktivita a účast na cvičeních. Zkouška: Písemná zkouška formou otevřených a uzavřených otázek.
|
Doporučená literatura
|
-
CIMLER, P., D. ZADRAŽILOVÁ, et al. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
-
COX, R. a P. BRITTAIN. Retailing: An introduction. 5th ed. London: Financial Times/ Prentice Hal, 2004. ISBN 978-0273678199.
-
HES, A. Velkoobchod a maloobchod. Praha: ČZU, 2007. ISBN 978-80-213-1163-3.
-
LEVY, M. a B. WEITZ. Retailing Management. 9th ed. USA: McGraw-Hill/Irwin Publishing, 2013. ISBN 978-0078028991.
-
MULAČOVÁ V. a P. MULAČ. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4780-4.
-
PRAŽSKÁ, L., J. JINDRA, et al. Obchodní podnikání - retail management. 2. vyd.. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
-
ŠTRACH, P. Mezinárodní manamegent. Praha: Grada Publishing,, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9.
|