Předmět: Corporate Social Responsibility

« Zpět
Název předmětu Corporate Social Responsibility
Kód předmětu KPE/SOD-E
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Švermová Pavla, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Přednášky (témata): 1. Základní pojmy z oblasti CSR. 2. Historický a současný pohled. 3. Teorie stakeholderů. 4. Sociální pilíř. 5. Ekonomický pilíř. 6. Environmentální pilíř. 7. Normy z oblasti CSR. 8. Rovné příležitosti, Diversity Management. 9. Sociální podnikání. 10. Výhody, měření, vykazování CSR v praxi. 11. Praxe CSR v České republice a zahraničí. 12. CSR reporting. 13. CSR v malých a středních podnicích. 14. CSR ano, či ne. Semináře (témata): 1. Organizace podporující činnost CSR v České republice a zahraničí. 2. Greenwashing, etika reklamy. 3. ISO 26000. 4. Soutěže z oblasti CSR, rozbor případových studií z praxe. 5. Prezentace semestrálních prací studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 42 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 42 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznámí studenty se základní myšlenkou společenské odpovědnosti firmy. Jedná se o způsob podnikání, jež jde prozatím nad rámec etických, zákonných, komerčních a společenských očekávání. Společenská odpovědnost (Corporate Social Responsibility - CSR) vyžaduje posun pohledu na firmu z úrovně "profit only (jen zisk)" na úroveň širší, která zahrnuje pohled "people, planet, profit (lidé, planeta, zisk)". Předmět představí tři základní pilíře: sociální politiku podniku, environmentální management a ekonomický pilíř. Studenti se seznámí se zavedením konceptu CSR do podnikové praxe, nástroji CSR a pozitivními efekty zavedení konceptu. Teoretická část předmětu bude doplněna o praktické příklady CSR nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem. Získané znalosti uplatní v praxi v oblasti řízení podniku na úrovni vyššího a středního managementu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška, Písemná zkouška

Zápočet: Odevzdání semestrální práce a následná prezentace na cvičení. Zkouška: Písemná - je potřeba získat minimálně 70 % bodů.
Doporučená literatura
  • ALUCHNA, M. and S. O. IDOWU. The Dynamics of Corporate Social Responsibility. A Critical Approach to Theory and Practice. 2017.
  • ASBURY, S. Practical Guide to Corporate Social Responsibility. 2016.
  • BLOWFIELD, M. a A. MURRAY. Corporate Responsibility. A Critical Introduction. London: Oxford University Press, 2008. ISBN 10:0-19956243-1.
  • EWEJE, G. and R. J. BATHURST. CSR, Sustainability, and Leadership. 2017.
  • KOTLER, P. a N. LEE. Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company. Hoboken: John Wiley and Sons, 2005. ISBN 978-0-471-47644-5.
  • THIEL, M. The Social Domain in CSR and Sustainability. A Critical Study of Social Responsibility among Governments, Local Communities and Corporations. 2016.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr