Lecturer(s)
|
-
Fárková Eva, Mgr.
-
Zaplatílková Hutařová Vanda, Bc. DiS.
|
Course content
|
1. Improvisation - Methods of drama education 2. Work with drama texts 3. Ideas for drama performance 4. Plan of children theatre play 5. Realisation of drama performance - from script to the final action 6. Scenical means - scene, costumes, lights, music
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Active metods (simulation, situational contingency methods, drama,acting, namagerial acting )
- Class attendance
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 64 hours per semester
- Preparation for credit
- 28 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Students will improve their skills in the field of children theatre
After completion of the subject student will be: 1. able to understand the content of prescribed curriculum of Drama Theatre Workshop 2. able to reflect the topic critically 3. able to demonstrate specific intellectual skills gained in a course, to plan and realize theater performance for children 4. motivated for continuous learning in the field
|
Prerequisites
|
Student is acknowledged with the basics concepts of drama education
|
Assessment methods and criteria
|
Student's performance analysis
Study objectives: 1. active participation on the lecture 2. participants will perform all given tasks 3. reading of relevant academic texts 4. writing a semestral academic paper 5. successful accomplishment of institutional objectives of the course - attainment above the minimum requirements for the award of credit
|
Recommended literature
|
-
BLÁHOVÁ, K. Hry pro tvořivé vyučování. Praha: Agentura Strom, 1997..
-
BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s pohádkou aneb pohádka jako východisko pro dramatickou hru. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2004..
-
BLÁHOVÁ, K. Jak si pohrát s říkadlem a pohádkou. Metodické listy pro PV. Praha: Raabe, 2005..
-
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1997..
-
BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Praha: ARTAMA, 1992..
-
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum, 1999..
-
MACÁKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova, didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU, 2004..
-
MACHKOVÁ, E.:. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha, DAMU 1997..
-
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: AMU, 2004..
-
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy, Praha, artama 1999..
-
MACHKOVÁ, E. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999.. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005.
-
MACHKOVÁ, E. Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: ISBN, 2000..
-
VALENTA J. Jednoduché metody dramatické výchovy (hraní rolí) ve výuce různých předmětů. Rádce učitele 3. Praha: Raabe 2003, C 2.9..
-
VALENTA J. Manuál k tréninku řeči lidského těla (didaktika nonverb.komunikace). Kladno: AISIS, 2004..
-
WAY B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Institut sociálních vztahů, 1996..
|