Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Cíle a vývoj environmentální výchovy, přehled existujících přístupů. 2. Ekopsychologie, didaktická specifika výuky environemntální výchovy, vývojová specifika. 3. Teorie programu environmentální výchovy. 4. Projektová výuka v environmentální výchově. Badatelsky orientovaná výuka. 5. Terénní a prožitková výuka. 6. Úvod do evaluace programů environmentální výchovy. Efektivní strategie. 7. Studentská konference - diskuse o vybraných článcích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základním pojetím environmentální výchovy.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Environmentální výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v praxi
|
Předpoklady
|
Student má základní znalosti z obecné pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Písemná práce
Aktivní účast na výuce, studium odborných textů, prezentace a reflexe vybraného textu.
|
Doporučená literatura
|
-
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
-
CHAWLA, L. Life Paths Into Effective Environmental Education. The Journal of Environmental Education, vol. 31, no. 1, p. 15-26. 1999.
-
LOUV, R. Last Child in the Woods: Saving Our Children From Nature-Deficit Disorder. Chapel Hill: Algonquin Books, 2008.
-
SIMMONS, B., a kol. Nonformal Environmental Education Programs ? Guidelines for Excellence. Washington: North American Association for Environmental Education, 2004.
|