Předmět: Hodnoty a hodnotová orientace dětí

« Zpět
Název předmětu Hodnoty a hodnotová orientace dětí
Kód předmětu KPP/HODM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Novotová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teoretický blok a skupinové a individuální konzultace budou zaměřeny na následující oblasti: 1. Teoretické reflexe hodnot a hodnotové orientace 2. Kurikulum a hodnoty 3. Učitel a utváření hodnotové orientace a kultury života dětí 4. Tvořivost žáků jako hodnota 5. Evaluace škol 6. Média a utváření hodnot mládeže 7. Evropské hodnoty

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 14 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 18 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět se zabývá možnostmi rozvoje hodnotové orientace žáků v systému vzdělávání.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Hodnoty a hod. orientace dětí a mládeže 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
Předpoklady
Student disponuej znalostmi z obecné pedagogiky asociální psychologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Vypracování seminární práce (projektu) z stanovených oblastí hodnotové orientace.Znalosti z obecné pedagogiky, didaktiky, psychologie osobnosti, psychologie výchovy a vyučování a etiky pro učitele.
Doporučená literatura
  • DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot. Praha 1998..
  • HORÁK, J. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec, TU 1997..
  • KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov 1996..
  • SAK, P. Proměny české mládeže. Česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha, 2000..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Profesní studium pro 2. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Studijní plán (Verze): Profesní studium pro 2. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -