Vyučující
|
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Hodnocení - východiska 2. Hodnocení - formy 3. Hodnocení a sebehodnocení 4. Hodnocení a sebepojetí žáka 5. Hodnocení a motivace 6. Evaluace pedagogického procesu Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá aktuálními otázkami podstaty hodnocení výkonu a chování žáka.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Hodnocení v současné škole 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Studnet disponuje znalostmi z obecné pedagogiky a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999..
-
ŠIKULOVÁ, R.; KOLÁŘ, Z. Hodnocení žáků. Praha: Grada 2005..
-
ŠIKULOVÁ, R.; KOLÁŘ, Z. Vyučování jako dialog. Praha: Grada 2007..
|