Vyučující
|
-
Josífková Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Duševní zdraví a možnosti jeho ovlivňování zejména ve školním prostředí 2. Duševní zdraví, stres, adaptace, syndrom vyhoření, zvládání stresu a jeho techniky 3. Prohlubování sebepoznání, osobní růst, rozvoj zdravých vztahů ve skupině 4. Odpočinek, relaxace, meditace 5. Vliv pohybu na duševní zdraví jedince, výživa a duševní zdraví, management času 6. Zdravý životní styl Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy psychohygieny.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Psychohygiena 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané principy duševní hygieny v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Studnet disponuje znalsotmi z obecné, vývojové a sociálné psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele.. Praha, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak zvládat stres. Praha, 2000.
-
MÍČEK, L.; ZEMAN, V. Učitel a stres. Brno: Filozofická fakulta MU, 1997..
|