Course: Psychohygiene

« Back
Course title Psychohygiene
Course code KPP/KHYGZ
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements Course does not contain work placement
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
  • Josífková Jitka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
The course aims to increase understanding of mental health in primary education, develop skills in promoting positive mental health in the classroom and learn practical strategies for managing stress and maintaining personal wellbeing as a primary school teacher.

Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BURDICK, D.. Mindfulness u dětí a dospívajících: 154 technik a aktivit. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0852-7.
  • KEBZA, V., ŠOLCOVÁ, I. Komunikace a stres.. Praha: Státní zdravotní ústav, 2004. ISBN 80-7071-246-5.
  • LACKOVÁ, L. Longitudinálny výskum protektívnych faktorov resiliencie u vysokoškolských učiteľov.. Ostarav: PedF OU, 2019. ISBN 978-80-7599-135-5.
  • NIŠPONSKÁ, M. Psychohygiena. Inovace kombinované formy studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol na FP TUL Studijní opora v rámci v rámci ESF projektu č. CZ1.07/2.2.00/18.0027.. Liberec: TUL, 2012.
  • PAULÍK, K. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5646-2.
  • RESOVÁ, J. Školní vztahová síť jako zdroj resilience dětí v riziku poruch chování. Brno: MU, 2014. ISBN 978-80-210-7580-1.
  • SMETÁČKOVÁ, I., VONDROVÁ, E., TOPKOVÁ, P. Zvládání stresu a syndrom vyhoření u učitelek a učitelů ZŠ. e-Pedagogium, 17(1), 59-75. 2017.
  • ŠOLCOVÁ, I. Vývoj resilience v dětství a dospělosti.. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2947-3.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester