Course: Pedagogical - psychological diagnostics

« Back
Course title Pedagogical - psychological diagnostics
Course code KPP/KPPDZ
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study 3
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements Course does not contain work placement
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šírová Eva, PhDr. Ph.D.
  • Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
The aim of the course is to introduce students to the issue of pedagogical and pedagogical-psychological diagnostics at the first stage of primary school from its content definition to the application of theoretical knowledge to the solution of selected model situations.

Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Edika, 2015. ISBN 978-80-266-0793-9.
  • JEŘÁBEK, O., BÍLEK, M. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2494-1.
  • KLENKOVÁ, J., KOLBÁBKOVÁ, H. Diagnostika předškoláka: správný vývoj řeči dítěte. Brno: MC nakladatelství, 2003. ISBN 80-239-0082-X.
  • KOCUROVÁ, M., a kol. Analyticko-syntetická a genetická metoda ve výuce čtení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-578-2.
  • MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
  • MLČÁKOVÁ, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
  • PILAŘOVÁ, D. Diagnostika školní zralosti. Praha: Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-52-7.
  • SCHINDLER, R., a kol. Rukověť autora testových úloh. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006. ISBN 80-239-7111-5.
  • VÁGNEROVA, M., KLÉGROVÁ, J. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících.. Praha Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-1.
  • ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester