Vyučující
|
-
Burešová Jitka, Ing. Ph.D.
-
Novotová Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy v marketingu: definice marketingu, vysvětlení nejdůležitějších pojmů, význam marketingu pro školní instituce, marketingové koncepce. Strategický marketing: strategické řízení organizace, analýza prostředí, SWOT analýza, vize, poslání, cíle organizace, segmentace zákazníků neziskových organizací. Marketingový informační systém a marketingový výzkum: definice marketingového informačního systému, zdroje marketingových informací, plán marketingového výzkumu, cíle, metody sběru dat, vzorek respondentů, dotazník. Marketingový mix: produkt (klasifikace produktů, produktová politika), cena (stanovení ceny, smysl a poslání ceny), distribuce (poskytnutí služby zákazníkovi), komunikace (podstata, smysl a cíl komunikace, nástroje marketingové komunikace). Management: definice managementu, definice leadershipu, požadavky na dobrého manažera, řídící styly, typy situačního řízení, management v neziskové organizaci. Personální management: přijímání zaměstnanců, hodnocení zaměstnanců, motivace, odměňování, rozvoj a vzdělávání zaměstnanců.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 62 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu, zásadami pro vedení pracovních kolektivů a souvisejícími manažerskými teoriemi.
Student bude schopen: porozumět oblastem managementu a marketingu využít získané poznatky a dovednosti pro práci v ziskových/neziskových organizacích
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z obecné pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace skupinové práce, Test
Docházka na přednášky a cvičení v rozsahu min. 60 %. Prezentace semestrálního úkolu. Úspěšnost min. 60 % v zápočtovém testu.
|
Doporučená literatura
|
-
DĚDKOVÁ, J. - HONZÁKOVÁ, I.:. Základy marketingu. Vyd. 2. Liberec: Technická univerzita, 2003..
-
JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing školy. Liberec: Technická univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7083-460-9.
-
Jakubíková,D. Strategický marketing. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KOTLER, P., et al. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
SIMOVÁ, J. Marketingový výzkum. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-662-1.
-
SIXTA, J., KUBIAS, S. Kapitoly z managementu. I. díl. Liberec: Technická univerzita, 2003. ISBN 80-7083-689-X.
-
SVĚTLÍK, J:. Marketing školy. Zlín: EKKA 1996..
-
ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0249-5.
-
URBAN, J. Management lidských zdrojů. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2013. ISBN 978-80-905247-4-3.
|