Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Environmentální výchova v mateřské škole a její zapracování do tematických bloků v mateřské škole. 2. Jak vytvořit učební přírodní zahradu. 3. Přírodovědné projekty ve škole a na školní zahradě. 4. Přírodovědné experimenty a poznávání přírody všemi smysly. 5. Učení hrou a prožitkem v přírodě. 6. Hry v přírodě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s praktickou aplikací ekologie a přírodních věd v každodenním životě mateřské školy.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Ekologické a přírodovědné projekty v zahradě MŠ 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi z pedagogiky a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Písemná práce
Aktivní účast na cvičení. Studium literatury. Seminární práce - přírodovědný projekt.
|
Doporučená literatura
|
-
Cornell, J. Objevujeme přírodu. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0145-8.
-
Hanuš, R., Chytilová, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
-
Jančaříková, K. Environmentální činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Josef Raabe, 2010. ISBN 978-80-86307-95-4.
-
Kalábová, N. Příroda plná her. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0057-4.
-
kolektiv autorů. Předmatematické myšlení a poznávání přírody. Praha: Josef Raabe, 2012. ISBN 978-80-87553-56-5.
-
Leblová, E. Environmentální výchova v mateřské škole. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0094-9.
|