Vyučující
|
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teorie hry. 2. Filozofie her. 3. Místo hry v mateřské škole. 4. Hry řízené a didaktické. 5. Volná hra. 6. Kognitivní, sociální, pohybový rozvoj hrou. 7. Hra a pravidla. 8. Úloha učitele při volné hře a při organizovaných hrách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s využitím hry v mateřské škole.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Metodika hrových činností 1 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi z pedagogiky, psychologie a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Písemná práce
Aktivní účast na cvičení. Studium literatury. Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Caiatiová, M., Delačová, S., Müllerová, A. Volná hra. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-011-1.
-
Caillois, R. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. ISBN 80-902482-2-5.
-
Fink, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
-
Huizing, J. Homo ludes. Praha: Mladá fronta, 1972.
-
Koťátková, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0852-3.
-
Nelešovská, A. Jak se děti učí hrou. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0815-9.
|