Vyučující
|
-
Burešová Jitka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy v marketingu: definice marketingu, trh, zákazník, poptávka, nabídka, význam marketingu pro školní instituce, historický přehled marketingových koncepcí. 2. Strategický marketing, segmentace: marketingové strategické řízení, analýza prostředí, SWOT analýza, cíle organizace, marketingová strategie, segmentace. 3. Marketingový mix: představení marketingového mixu, produkt, cena se zaměřením na neziskový sektor. 4. Marketingový mix: distribuce a komunikace se zaměřením na neziskový sektor.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu v neziskových orhanizacích.
Student bude schopen: 1. rozumět oblasti marketingu v neziskových organizacích 2. využít získané poznatky a dovednosti v činnostech neziskových organizací
|
Předpoklady
|
Základní znalosti o školském systému České republiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
DĚDKOVÁ, J., HONZÁKOVÁ, I. Základy marketingu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-411-5.
-
KOTLER, P., KELLER, L. K. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
MARŠÍKOVÁ, K., ZBRÁNKOVÁ, M. Úvod do managementu I. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2015. ISBN 978-80-7494-248-8.
-
OWEN, J. Tři pilíře úspěšného manažera. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2400-3.
-
PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3664-8.
-
SIMOVÁ, J. Marketingový výzkum. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-737-2662-1.
-
SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-494-9.
-
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.
|