Vyučující
|
-
Novotová Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V předmětu si v souladu s rámcovými požadavky a pravidly student volí zařízení, ve kterém bude po dobu celého semestru samostatně vést vybrané druhy výchovně vzdělávacích aktivit. Plánována je supervize ze strany zařízení i fakultních pracovníků. Student si vede hospitační deník jako podklad pro zpracování závěrečného portfolia praktické přípravy. Součástí aktivit je souběžně vedený seminář zaměřený na analýzu a reflexi tohoto druhu praxe (Seminář k odborné výchovné praxi 3).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace dovedností studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na předchozí praktické aktivity, které nabývají odlišné povahy. Od hospitační činnosti, resp. observačních aktivit se akcent praktických činností posouvá na vyšší úroveň vlastního samostatnějšího a individuálního vedení výchovné činnosti - tj. plánování, organizování, realizace a následná analýza a reflexe realizovaných aktivit.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Odborná výchovná praxe 3 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci portfolia 4. Využít získané poznatky a dovednosti v praxi
|
Předpoklady
|
Student má základní znalosti z oblasti pedagogiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Hospitace
Analýza a hodnocení praktických výkonů studenta, hodnocení pedagogického deníku.
|
Doporučená literatura
|
-
BROŽOVÁ DOUBKOVÁ, A., THELENOVÁ, K. Odborná praxe a supervize. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010. ISBN 978-80-7372-687-4.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-808-7.
-
LUKÁŠOVÁ, H., SVATOŠ, T., MAJERČÍKOVÁ, J. Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství: příspěvek k autoregulaci profesního učení a seberozvoje. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-465-1.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
-
ŠIMONÍK, O. Pedagogická praxe. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-30-6.
-
TVRZOVÁ, I. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2002.
-
WERNEROVÁ, J., et al. Informace o pedagogických praxích. Liberec: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci, 2008.
|