Course: Teacher's social skills

« Back
Course title Teacher's social skills
Course code KPP/PSDUZ
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements Course does not contain work placement
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šírová Eva, PhDr. Ph.D.
  • Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
  • Class attendance - 14 hours per semester
  • Preparation for credit - 14 hours per semester
  • Home preparation for classes - 32 hours per semester
Learning outcomes
The social psychological training of teachers focuses on the development of diagnostic, social and selected aspects of didactic skills. It is aimed at promoting social skills in school and the possibilities of developing them teachers and pupils, explaining the role of social skills in school.

Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BELZ, H.; SIEGRIST,M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: PORTÁL, 2001..
  • Gillernová, I., Krejčová,L. a kol. Sociální dovednosti ve škole. Praha:Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3472-9.
  • KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-032-4.
  • KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J., eds.. Aplikovaná sociální psychologie III: Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4.
  • Krejčová, L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha:Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3474-3.
  • KYRIACOU, C. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004..
  • LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012. ISBN 978-80-7435-220-1.
  • MORGENSTERNOVÁ, M., ŠULOVÁ, L., et al.. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-1361-1.
  • PLAMÍNEK, J.. Jak řešit konflikty. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1591-0.
  • ŠVEC, V., et al.. Cesty k učitelské profesi utváření a rozvíjení pedagogických dovedností.. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-035-2.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester