Vyučující
|
-
Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je ukázat studentům, jak nejrůznější techniky využívané v umění (výtvarném, hudebním, dramatickém, literárním) mohou být využity k reedukaci u dětí s různými specifickými potřebami (specifické poruchy učení, poruchy chování).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá možnostmi využití umění při reedukaci žáků se specifickými potřebami učení a chování.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Reedukace uměním 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi ze sociální psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce - vlastní projekt využití výtvarného díla v reedukaci 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie. Praha: Portál, 1998..
-
MORENO. Rozehrát svou vnitřní hudbu, Praha : PORTÁL, 2005..
-
NEWMAN. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením, Praha : PORTÁL, 2004..
-
PESESCHKIAN. Příběhy jako klíč k dětské duši, Praha : PORTÁL, 1999..
|