Vyučující
|
-
Josífková Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět vede studenty k pochopení propojenosti zdraví s celkovým životním stylem, s životem v rodině, se školním prostředím, s životním a pracovním prostředím. Cílem je ukázat souvislosti mezi tělesným, duševním a duchovním zdravím a vést k aplikaci těchto myšlenek do práce školy. Pojem zdraví. Faktory ovlivňující zdraví (např. pohybové aktivity, výživa, životní prostředí, psychosociální prostředí, životní styl rodiny, mentální hygiena, nebezpečí závislostí). Program podpory zdraví ve škole. Minimální preventivní program. Osobnost učitele při realizaci výchovy ke zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá teorií a metodikou výchovy ke zdraví.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Výchova ke zdraví 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje základními znalostmi z pedagogiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
HAVLÍNOVÁ, M. aj. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2000..
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
MÍČEK, L., ZEMAN, J. Učitel a stres. Brno: PAIDO, 1999.
-
SVOBODOVÁ, A. Zdravá škola včera a dnes. Brno : Paido, 1998..
|