Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět Biologie v přírodovědě seznamuje se živou a neživou přírodou, se základy biologického systému a se základními pojmy z oblasti geologie, ekologie a ochrany přírody. Důraz je kladen na ekosystémové pojetí výuky, chápání vazeb v přírodě a na vytváření pozitivního vztahu dětí k živým organismům. Důležitá je praktická zkušenost v terénu a přímý kontakt s přírodou, proto je součástí předmětu exkurze do zoologické, event. botanické zahrady v Liberci a dále terénní exkurze a přírodovědná vycházka.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Projektová výuka, Problémové metody (badatelské, výzkumné), Cvičení, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Exkurze
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s pojmy živá a neživá příroda, se základy biologického systému a s metodami výuky přírodovědných předmětů na prvním stupni ZŠ. Důraz je kladen na ekosystémové pojetí výuky a na vytváření pozitivního vztahu dětí k živým organismům. Součástí je exkurze do zoologické a botanické zahrady v Liberci.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Zpracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
ROZSYPAL, S. Atlasy a určovací klíče rostlin a živočichů.
-
ROZSYPAL, S. Přehled biologie.. Praha-SPN, 1987.
-
ROZSYPAL, S. Učebnice a osnovy přírodovědy pro jednotlivé ročníky.
|