| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Rubáš Dominik, RNDr. Ph.D.
                
                    Růžičková Martina, Mgr.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Témata: 1. Místo, kde žijeme. Terénní výuka; principy místně zakotveného učení; formování vztahu k místu, potažmo k životnímu prostředí; rozvoj mapových dovedností; využití příběhů ve výuce; metody hodnocení.  2. Badatelské přístupy, experimentální aktivity, využití digitálních technologií a rozvoj kritického myšlení. Badatelsky orientovaná výuka; rozvoj digitální kompetence; kritické hodnocení obsahu a záměru mediálních sdělení; rozvoj čtenářské a logicko-matematické gramotnosti; metody hodnocení.  3. Rozmanitost přírody. Terénní výuka; rozvoj environmentální senzitivity (oceňování rozmanitosti přírody); zkoumání přírody s využitím experimentů; hodnocení vlivu lidské činnosti na přírodu. 4. Metody a nástroje vhodné k diskuzi o ochraně přírody a k vytvoření návrhů ke zlepšení životního prostředí v okolí. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | nespecifikováno | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je poskytnout studentům vědomostní základ a osvojení praktických dovedností pro výuku integrované vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět na 1. stupni ZŠ. Obsah předmětu zahrnuje spektrum témat zaměřených na pochopení a vytváření si postojů k prostředí, společnosti, přírodě a kultuře. Klíčovým prvkem je rozvoj kompetencí studentů v moderních vzdělávacích strategiích, jako je činnostní učení, experimentování a badatelsky orientovaná výuka. Praktická část předmětu je zaměřena na terénní výuku a zapojení studentů do pozorování, analýzy a interpretace dat v reálném prostředí. Studenti budou vybaveni metodami, které podporují kritické myšlení a samostatné objevování, přičemž důraz je kladen na rozvoj klíčových kompetencí. Studenti získají schopnost plánovat integrované aktivity pro první i druhé období 1. stupně ZŠ s ohledem na věkové rozdíly a specifika těchto období. Důraz je kladen na propojení poznatků a praktických dovedností, které podpoří efektivní a inspirativní výuku v současné vzdělávací praxi. 
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | nespecifikováno 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | nespecifikováno 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
 
 |